OBS!

Detta är UC:s testmiljö. Följ denna länk för att nå UC.se publika webbplats.

UC manar till ökad kunskap om privatekonomi i ny utomhuskampanj

Pressmeddelande nov 19, 2019 12:00

Affärs- och kreditinformationsföretaget UC lanserar en ny utomhuskampanj. Utomhuskampanjen uppmanar konsumenter att bli mer medvetna om sin egen privatekonomi, vilka faktorer som påverkar den och hur man som konsument kan förbättra den.

UC lanserar en ny utomhuskampanj i samarbete med Clear Channel. Syftet är att öka medvetenheten kring privatekonomi i allmänhet och kreditvärdighet, i kampanjen kallat UC-score, i synnerhet. Kreditvärdighet är en måttstock på hur ens privatekonomi mår, och få vet att det går att påverka den själv.

-Privatekonomi och kreditvärdighet är två begrepp som många idag känner stor osäkerhet kring. Strategin bakom kampanjen är att lyfta fram hur viktigt det är att ha koll på detta samt hur du med enkla medel kan göra för att förbättra din kreditvärdighet, säger Victoria Preger, marknadsdirektör på Asiakastieto Group, där UC ingår.

Utomhuskampanjen är den första koncernen gör för sina konsumenttjänster.

-Vi har länge marknadsfört våra tjänster i digitala kanaler och via tv-reklam. Vi kommer fortsätta arbeta med integrerade kampanjer och utvärderar ständigt nya kanalval för att marknadsföra våra konsumenttjänster på ett effektivt sätt. Blir kampanjresultatet som vi förväntar oss, så kommer utomhuskampanjer bli ett naturligt inslag i vår marknadsföringsmix framöver, avslutar Victoria Preger.

Kampanjen är framtagen av UCs inhousemarknadsavdelning och sker i samarbete med Clear Channel. Kampanjen kommer att synas i Stockholm under v.47.

Arbetsgrupp UC
Victor Frössling, Digital Marketing Manager, UC