OBS!

Detta är UC:s testmiljö. Följ denna länk för att nå UC.se publika webbplats.

Information

Ta en UC kräver stark autentisering och att du är auktoriserad för tjänsten

För åtkomst till tjänsten Ta en UC måste att du har loggat in (autentiserat dig) med ett starkt inloggningsalternativ.

Har du endast loggat in med användarnamn och lösenord, måste du logga ut och sedan välja ett annat inloggningsalternativ.

Godkända inloggningsalternativ för Ta en UC är:                                                    

  • Mobilt BankID
  • BankID e-legitimation
  • Telia e-legitimation
  • Användarnamn, lösenord och engångskod (via e-post)

Har du loggat in (autentiserat dig) med ett starkt inloggningsalternativ ändå inte kommer åt Ta en UC, är du inte behörig (auktoriserad) till tjänsten med det uppdrag du valt att logga in med. Har du flera behörigheter på ditt uppdrag, kan du växla behörigheter på Min sida.

Behöver du växla uppdrag, måste du logga ut och sedan logga in igen och välj ett inloggningsalternativ enligt ovan och sedan ett uppdrag som är behörig till Ta en UC.

Behöver du hjälp är du välkommen att kontakta Kundservice på telefon 08-670 90 00 eller via e-post kundservice@uc.se

 

 Please find information in English here