Så här jobbar Securitas Direct med kundinsikt, urval och segmentering
2018-10-17
Visste du att vi på UC erbjuder rådgivning för hur du som företag kan få bästa möjliga utväxling av investerad krona och lyfta din segmenteringsteknik till en helt ny nivå?
Till exempel kan vi hjälpa dig med att Optimera din prospektbearbetning, skapa samsyn på ditt företags olika segment, skapa ökad insikt om dina kunder, förbättra utväxling på kampanjer och ge dig insikt i kanalval för dina mediainvesteringar.
För en tid sedan pratade vi lite mer med en av våra kunder, Securitas Direct, som använder marknadsinformation från verktyget UC Selekt, som innehåller detaljerade uppgifter om Sveriges en miljon företag.
Snabbt och enkelt får Securitas Direct fram kreditvärdiga prospekt åt sin säljorganisation. Eftersom urvalskriterierna skräddarsys efter företagets behov, är resultatet träffsäkert. Det gör att säljarna sparar tid genom att inte behöva ägna sig åt fel typer av kunder.
Här kan du läsa mer om hur Petra Berger på Securitas Direct jobbar med verktyget
Och här kan du läsa mer om vad vi kan hjälpa dig med inom urval och segmentering
Fler inlägg av Victoria
- Så undviker du bedrägerier och ID-kapning
- Vi fortsätter utbilda unga – lyssna på vår podd!
- Mycket energi och kreativitet när unga ville lära sig om ekonomi
- Vi inleder samarbete med Fryshuset i syfte att utbilda fler unga i privatekonomi
- Kan du gissa vilket som är månadens mest sökta bolag på allabolag.se?
- #POPCORN2023 – Vi blickar utåt och framåt och engagerar alla!
- Spaningar från eventet Future of Credit!
- Nu har 100 000 bostadstillträden registrerats i Tambur
- Allt viktigare att utbilda unga i privatekonomi
- The Bill Academy - Låt Linnea lära dig som är ung mer om privatekonomi