OBS!

Detta är UC:s testmiljö. Följ denna länk för att nå UC.se publika webbplats.

UC får ny logga för första gången på 40 år

Pressmeddelande jun 15, 2020 03:00

UC, som ingår i den nordiska koncernen Enento Group, lanserar idag ett nytt visuellt koncept, där bland annat den klassiska logotypen får ett nytt utseende. Det är första gången i UCs över 40-åriga historia som logotypen ändras. Första upplysningskopian gick ut i april 1977 och sedan dess har logotypen sett likadan ut.

- Våra grundvärderingar, som hög kvalitet och att bidra till ett hållbart ekonomiskt samhälle, är tidlösa, men hur man ser ut och kommunicerar är inte lika tidlöst. Vi är idag ett modernt företag med stark drivkraft för innovation och utveckling, och då vill vi så klart att det även ska synas i externt. Idag erbjuder vi också många andra digitala datadrivna tjänster förutom de kreditinformationstjänster som vi är mest kända för, säger Victoria Preger, Marknadsdirektör på Enento Group, där varumärkena UC, Allabolag och Proff ingår på den svenska marknaden.

Nyligen ändrades även företagsnamnet på det moderbolag där UC ingår. Tidigare hette moderbolaget Asiakastieto Group. Den 12 juni ändrades namnet till Enento Group. Inom Enento Group ingår UC, Allabolag och Proff i Sverige. I Finland är man verksamma under varumärkena Asiakastieto och Emailieri, och i Norge och Danmark är man verksam under varumärket Proff.

- Namnändringen är helt klart en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta bygga och utveckla vår nordiska position på marknaden, avslutar Victoria Preger.