OBS!

Detta är UC:s testmiljö. Följ denna länk för att nå UC.se publika webbplats.

Kreditkollen hjälper till i Lyxfällan

2018-06-01

För lite mer än ett halvår sedan lanserade vi nya Kreditkollen, en tjänst som hjälper dig att få bättre koll på din ekonomi. Nu tar vi nästa steg och aktivt hjälper de som har det lite tuffare i samhället. Därför är vi nu med i Lyxfällan!

I dagens samhälle är det allt fler unga som lånar pengar. De tre vanligaste områdena, inom vilka unga har skulder idag, är för spontana e-handelsköp, köp av mobilabonnemang samt sms-lån. För några decennier sedan hade vi mer av en sparandekultur i Sverige.

Men idag, med sociala medier som påverkar oss mycket, och ett samhälle där kändisar visar upp snygga bilder på dyra skor och väskor så har vi i Sverige skapat en stark köpkultur istället, där konsumenter med lätthet tar ett sms-lån. Detta är väldigt synd, tycker vi.

Därför gör vi nu under slutet av maj och under juni ett samarbete med tv-programmet Lyxfällan på TV3 där deltagarna med hjälp av Kreditkollen kan öka sina chanser till att få bättre koll på sin privatekonomi.

I går sändes första avsnittet och här kan du lite kort se vår medverkan:

Här hittar du hela programmet (Länk till Viafree.se)

Vill du få bättre koll på din ekonomi? Gå in och signa upp dig för Kreditkollen redan idag, den kostar 49 kronor i månaden men helt utan bindningstid. Gå in och läs mer här!

Victoria

Victoria Preger

Marknadschef

Victoria brinner för kommunikation och har sedan 1999 arbetat med journalistik, marknadsföring, PR och kommunikation. Inom UC-koncernen är hon verksam som Marknadschef. Hon älskar att vistas i naturen och att vandra, är aktiv barnledare i Friluftsfrämjandet och tillbringar ledig tid i fritidshuset på Åland. Här bloggar hon om nya produkter och tjänster, digital transformering, socialt ansvarstagande, kundinsikter och gör omvärlds- och trendspaningar.